Je eerste Engelenverjaardag

Wolkjes wollig en witDansen luchtig op en neer
Ballonnetjes lollig en bol 

Zwieren vrolijk heen en weer

Daar boven in de lucht

Is alles zonnig en blij

Je viert je eerste verjaardag

Gefeliciteerd, mooi engeltje van mij! 

Lieve Alex*

Vandaag had je één jaar geweest. Mama kan gewoon niet geloven dat er al een jaar voorbij is. Een jaar zonder jou… Vandaag had een feestelijke dag moeten zijn. Dat is het ook wel, want we vieren immers je geboorte, maar het voelt zo verschrikkelijk, verpletterend leeg. Ik kan geen adem halen, er zit een olifantenkudde op mijn borstkas en mijn hart ligt aan diggelen. Je had hier moeten zijn. Je had cadeautjes uit moeten pakken. We hebben een taart, maar het liefste zou mama die kapot smijten op de vloer. Een taart.. voor wie? Mama heeft geen cadeautjes, mama heeft alleen maar bergen aan liefde die ze niet kwijt kan. Liefde voor jou mijn lieve zoon. Het is zo hol zonder jou. Mama wil een ballon voor je kopen en slingers ophangen, maar dit doet alleen maar pijn. Jij had er bij moeten zijn. Je maakt deel uit van ons gezin, je hoort er altijd bij, maar mama kán niet vrolijk zijn. Mama voelt zich niet sterk. ‘Mama’. Wat had ik je dat graag horen zeggen. Wat had ik graag je mollige armpjes om me heen gehad. Je horen lachen, je horen huilen. Kon mama maar heel even terug in de tijd. Kon mama maar heel even bij je zijn. Ik mis je zo…. Ik hou van jou…

Als de stilte komt 

En de storm rust uit

Als de zon zakt

En het donker me in sluit
Dan nog zie ik jou

Voel ik je op mijn huid

Dan nog ruik ik jou

En hoor ik je heel luid
Vandaag lijkt gisteren

Gisteren lijkt vandaag

Ook al ben je niet meer hier

Weet dat ik je altijd bij me draag 
Hoe kan ik jou vergeten?

Hoe kan ik jou niet kennen?

Elk uur mis ik jou

Je afwezigheid zal nooit wennen 
De tijd vliegt voorbij

De tijd staat stil

Weet dat ik van je hou

Zo verschrikkelijk veel! 
Een jaar 

Wat ging het vlug

Een jaar

Wat een gemis

Een jaar

Nooit meer terug

Een jaar

Is wat het is
Het is niet te geloven

Hoe de tijd verstrijkt

Als vandaag zoveel 

op gisteren lijkt…
Heel veel liefs, jouw mama xxxx

Leave a Reply

